תחנת הרכבת במעלה הגרונרגראט ליד המטרהורן

8 קווי הרכבת הכי מרהיבים בשוויץ

אולי גם יעניין אותך…

לפוסטים נוספים >>

אמנם הרכבת בשוויץ אינה זולה, אבל מערך התחבורה המסילתי של הארץ האלפינית, מציע חוויה תיירותית עוצרת נשימה במיוחד. הדרך הכי כייפית לחרוש את שוויץ היא מנוחות הרכבת, למראה כמה ממחזות הנוף הכי מרהיבים בעולם. מערך התחבורה היעיל של השוויצרים, מנגיש בנוסף לערים והעיירות היפות, גם חלק מהפסגות הכי אייקוניות של האלפים.

אספנו עבורכם רשימה של קווים ייחודיים עם נוף מטריף במיוחד, גם של חברת הרכבות הפדרלית וגם קווים מיוחדים של חברות פרטיות המטפסים למעלה הפסגות המפורסמות של האלפים.

תחנת הרכבת במעלה הגרונרגראט ליד המטרהורן
תחנת הרכבת במעלה הגורנרגראט ליד המטרהורן

אלו לדעתינו הם 8 קווי הרכבת הכי מיוחדים ומרהיבים בשוויץ:

  1. הגליישר אקספרס Glacier Express – מצרמט לסנט מוריץ
  2. הברנינה אקספרס Bernina Express – מכור לטיראנו
  3. הרכבת מאינטרלאקן ליונגפראויוך Interlaken to Jungfraujoch
  4. הגורנרגראט באן Gornergrat Bahn מצרמט
  5. הגולדן פאס ליין GoldenPass Line – ממונטרה ללוצרן
  6. הגותהארד פנורמה אקספרס Gotthard Panorama Express – מלוצרן ללוגאנו
  7. רכבת ההרים להר ריגי Mount Rigi Cogwheel Railway
  8. קו הרכבת מאה העמקים Centovalli Railway – מלוקרנו לדומדוסולה (איטליה)

קווי המסילה המוצעים הם חלק ממערך התחבורה השוויצרי:

לרכישת הסוויס טרבל פאס און ליין, הקליקו כאן…

לרכישת כרטיס ה-50 אחוז (Swiss Half Fare card), הקליקו כאן…

הגליישר אקספרס במעלה האלפים
הגליישר אקספרס במעלה האלפים

 

הגליישר אקספרס Glacier Express – מצרמט לסנט מוריץ

הגליישר אקספרס הוא ככל הנראה הקו הטרנס אלפיני הכי מפורסם ברכסים. כשמו כן הוא, קו מסילה נישא במעלה ההרים המציע נופף מרהיב של פסגות, עמקים אלפינים והמון קרחונים.

הקו רץ בין עמק נהר הרון (הכי כייף להתחיל מצרמט אבל אפשר גם מבריג) שבין האלפים הברניים והאלפים הפניניים, דרך אנדרמט עד לסנט מוריץ בגראובינדן. אורך הנסיעה בקו הוא של 8 שעות!!! והוא פעיל במשך רוב השנה, מלבד בחודש נובמבר. לאורך המסלול כמעט 300 גשרים ומאה מנהרות.

למידע עדכני ומפה של הגליישר אקספרס, הקליקו כאן…

 

הברנינה אקספרס Bernina Express – מכור לטיראנו (איטליה)

הברנינה אקספרס הוא הקו שחוצה מצפון לדרום (או הפוך כמובן) את רכסי האלפים בגראובינדן. הקו יוצא מבירת הקנטון כור, מטפס על הרכסים, חוצה את נהר האין ורץ לאורך עמק פוסקיאבו Poschiavo דובר האיטלקית עד לעיר טיראנו שמעבר לגבול איטליה.

הקו מאפשר גישה לרכסים המרהיבים של גראובינדן ונוף נדיר על הפיץ ברנינה. לאורך הדרך כמעט מאתיים גשרים ו-55 מנהרות. ארוך הנסיעה היא כשל 4 שעות והקו פעיל במשך כל השנה. הקו מתופעל על ידי חברת הרכבת הראתיאנית Rhätische Bahn.

למידע עדכני ומפה של הברנינה אקספרס, הקליקו כאן…

הברנינה אקספרס לרגלי הפיץ ברנינה
הברנינה אקספרס לרגלי הפיץ ברנינה

 

הרכבת מאינטרלאקן ליונגפראויוך Interlaken to Jungfraujoch

קו הרכבת הסופר תיירותי מאינטרלאקן לכתף פסגת היונגפראו, הוא אחד הקווים הכי מיתולוגים המטפסים על האלפים. תחנת הרכבת של היונגפראו ידועה כתחנה הגבוהה באירופה, נמצאת בגובה מדהים של 3450 מטרים. קו הרכבת יוצא מאינטרלאקן ומטפס דרך הרכסים הכי יפים של האלפים הברניים.

מהקו תצפיות על האייגר המהמם, אחד ההרים הכי פוטוגניים בשוויץ. אורך הנסיעה היא כשל שעתיים והקו עובר דרך כמה מעיירות הכי יפות בשוויץ כגון לאוטרברונן והמפל המהמם שמעליה, גרינדלוולד, רמת הקליינה שיידג והלאה לפסגות הגבוהות. הקו פעיל במשך כל השנה.

למידע עדכני ומפה של הקו ליונגפראויוך, הקליקו כאן…

 

הגורנרגראט באן Gornergrat Bahn מצרמט

קו המסילה של הגורנרגראט באן הוא התאום של קו היונגפראו בקנטון וואלה השכן. הקו העילי מחבר את עיירת הסקי המיתולוגית צרמט עם הר גורנרגראט שבמורדות הצפוניים של הדופורשפיצה, ההר השני בגובהו באלפים.

הסיבה העיקרית לטיפוס על הגורנרגראט היא ההר השכן ממערב, פסגת המטרהורן המרהיבה, אולי היעד האלפיני המוכר והפופולארי ביותר. הנסיעה עצמה קצרה, אורכת קצת יותר מחצי שעה, אבל כל שנייה של נוף (חוף מהמעבר במנהרות) שווה את הכל. הקו פעיל במשך כל השנה.

למידע עדכני ומפה של הגורנרגראט באן, הקליקו כאן…

הרכבת מאינטרלאקן ליונגפראו
הרכבת מאינטרלאקן ליונגפראו

 

הגולדן פאס ליין GoldenPass Line – ממונטרה ללוצרן

הגולדן פאס ליין הוא קו מסילה פופולארי מאוד, אבל עבור הישראלים נחשב לשוויץ למתקדמים. הנתיב הכפרי בין מונטרה שבאגם ז'נבה לעיר לוצרן, רץ במורדות הדרומיים של רכס האלפים הברניים, דרך אגמי ברינץ ותון (שבמרכזן אינטרלאקן) ומסתיים בלוצרן.

הקו מאפשר מבט מלמטה על כמה מהמרחבים הכי יפים בחלק הדרומי של שפלת שוויץ, ממש בצמוד לתחילת ההתרוממות האלפינית. ארוכה של הנסיעה היא קצת יותר מ-5 שעות והקו פעיל במשך כל השנה.

למידע עדכני ומפה של הגולדן פאס ליין, הקליקו כאן…

 

הגותהארד פנורמה אקספרס Gotthard Panorama Express – מלוצרן ללוגאנו

קו הגותהארד פנורמה הוא אחד הקווים הכי ייחודיים, בעיקר כי הוא משלב בנוסף לרכבת גם שייט במעבורת (אם רוצים). עקרונית הקו מתחיל במעבורת בלוצרן המפליגה לעיירה פלוהלן Flüelen שבקצה הדרום מזרחי של אגם ארבעת הקנטונים, סמוך לאלטדורף (ביתו של וילהלם טל). משם קו הרכבת חוצה את האלפים דרך אנדרמט ומעבר סנט גותהארד עד לקנטון טיצ'ינו ומסתיים בלוגאנו. אורך המסע הוא כשל 5 וחצי שעות. הקו התיירותי פעיל מאפריל עד אוקטובר.

למידע עדכני ומפה של הגותהארד פנורמה אקספרס, הקליקו כאן…

הגותהארד אקספרס נכנסת למנהרה מעל תהום השולנן schöllenen
הגותהארד אקספרס נכנסת למנהרה מעל תהום השולנן schöllenen

 

רכבת ההרים להר ריגי Mount Rigi Cogwheel Railway

המסע הקצר מויצנאו שלגדת אגם לוצרן (אגם ארבעת הקנטונים) לפסגה של הר ריגי, הוא מבין חוויות הרכבת הכי יעילות וממצות בשוויץ. למי שלא אוהב יותר מדי לשבת, הקו מאפשר גישה נוחה מהעיירה היפה שליד לוצרן, הישר לאיזור הנופש והסקי של הר ריגי. מפסגת ההר המתון נוף פשוט מהמם של רכסי האלפים והאגם שלרגליו. זהו אחד מקווי הרכבת הכי ותיקים בשוויץ והוא אהוב במיוחד על המקומיים.

למידע עדכני ומפה של הרכבת להר ריגי, הקליקו כאן…

 

קו הרכבת מאה העמקים Centovalli Railway – מלוקרנו לדומדוסולה (איטליה)

למי שכבר מכיר את שוויץ רוצה לגוון עם קו רכבת עם טאץ' איטלקי, הקו היפה של מאה העמקים הוא בול בשבילו. הקו רץ לאורך עמק נהר המלצו Melezzo, עמק מרהיב ביופיו ומוקף פסגות. הקו מוביל מהעיר לוקרנו שבקצה אגם מאג'ורה ועד לעיר דומדוסולה שבקצה הצפוני של מחוז פיימונטה האיטלקי.

אורך המסע הוא כשל שעתיים בלבד והקו פעיל במשך כל השנה. נוף מאה העמקים (מתייחס לערוצים האנכיים הנשפכים אל הנהר במהלך הדרך) כולל פלגים מרהיבים היורדים ממצוקים, המון ירוק (ולבן בעונה) וכל הכייף של החלקים הפחות מוכרים של שוויץ.

למידע עדכני ומפה של קו הצ'ינטוואלי, הקליקו כאן…

התחנה בפסגת הריגי קולם Rigi Kulm
התחנה בפסגת הריגי קולם Rigi Kulm

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *